24-2-2014 Χάρις ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥΔΗ

1Παιδαγωγός - Θεολόγος

"Ο άντρας μου και ... εγώ".

ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ:

-Γ.Ε.Χ.Α. Κατερίνης

Συνεργασία, Συμπόρευση, Συνδημιουργία, Συγκατάβαση, Σύμπλευση, Συνοδοιπορία, Σύνθεση του άνδρα και της γυναίκας σε ανδρόγυνο, το ΜΥΣΤΙΚΟ του επιτυχημένου γάμου...

Τη Δευτέρα 24/2/2014 η Σχολή Γονέων-Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κατερίνης είχε τη χαρά να έχει ομιλήτρια την κ. Χάρι Δημητρακούδη, παιδαγωγό-θεολόγο με θέμα "Ο άντρας μου και ...εγώ" στο Συνεδριακό Κέντρο του δήμου Κατερίνης, με συνδιοργάνωση της Γ.Ε.Χ.Α. Κατερίνης. Πριν από την ομιλία ο κόσμος απόλαυσε τη χορωδία εκπαιδευτικών Α/βαθμιας Εκπαίδευσης σε έντεχνα τραγούδια υπό τη διεύθυνση του διευθυντή του 4ου Δημοτικού Σχολείου κ. Καραμούζα Δημήτρη. Μετά τη μουσική πανδαισία η κ. Δημητρακούδη, αναφερόμενη στη ρήση του Ντοστογιέφσκι ότι η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο, ξεκίνησε με την προσπάθεια ενδυνάμωσης της ομορφιάς της συζυγικής σχέσης για να καρπίσει με την ανατροφή των παιδιών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα προσέχουμε μόνο τους καρπούς και θα ξεχνάμε το δέντρο.

6
Το δίπολο άντρας-γυναίκα ,ως αντρόγυνο, είναι πανάρχαιο θέμα, αποτέλεσε αντικείμενο άρθρων, αναζήτηση φιλοσοφική και κοινωνιολογική ,σύγχρονο, καυτό και επίκαιρο πάντα θέμα. Οι αντιλήψεις επηρεάζονται από νοοτροπία, κουλτούρα, παραδόσεις και συγγενείς. Ο άντρας με την ανταγωνιστικότητα και αντιπαλότητα βρίσκεται απέναντι από τη γυναίκα ενώ με τον υγιή συναγωνισμό δίπλα, αντίληψη και πράξη που συμπίπτει με την ισορροπία της δημιουργίας του ανθρώπου κατά την Αγία Γραφή (Γένεσις Παλαιάς Διαθήκης) .Ο Θεός έπλασε άνθρωπον , άρσεν και θήλυ εποίησεν αυτούς. Ακόμη και με την ανθρωπομορφική έκφραση ότι πλάσθηκε η γυναίκα από το πλευρό του Αδάμ δείχνει την ισοτιμία, την ενότητα δύο υποστάσεων ,την πλήρη κοινωνία χωριστών προσώπων. Όπως στο γάμο στέκονται πλάι ο άντρας και η γυναίκα για να πορευτούν μαζί ,να αλληλλοσυμπληρώνονται έστω κι αν είναι ανόμοιοι.

23

Το δράμα των φύλων προέκυψε από την πτώση τους, την αυτονομία της Εύας να γίνει Θεός χωρίς Θεό, τις δικαιολογίες του Αδάμ και τη μετάθεση ευθυνών, την κυριαρχία του άντρα μετά τις μητριαρχικές κοινωνίες. Και ήρθε εκρηκτικός αργότερα ο λόγος του Αποστόλου Παύλου για την αποκατάσταση με τον Θεό, όχι ως φεμινιστικό μανιφέστο << Ουκ ένι άρσεν και θήλυ>> ενώπιον του Θεού.

4

5
Ο άνθρωπος προσπαθεί να αποβάλλει ενοχικά διλήμματα από στερεότυπα και περιβάλλον με τη χαρά της αποδοχής του φύλου του, κάτι που θα το περάσει αργότερα και στα παιδιά του. Το αντρόγυνο είναι ζωντανός οργανισμός που αναπτύσσεται με τη συνεργασία και τη συμπόρευση. Έτσι κι αλλιώς έχουν διαφορές ως προς την προσέγγιση των ίδιων θεμάτων, αποκωδικοποιούν και ερμηνεύουν διαφορετικά τα γεγονότα. Αυτό σημαίνει ότι με ισορροπία, και κοινή συνισταμένη να συναντήσει ο ένας τον άλλο, να γίνουν << εμείς>> ,έστω κι αν ο ένας δίνει περισσότερα κι ο άλλος λιγότερα.

7

8
Στο μυστήριο του γάμου η Εκκλησία κτίζει τα θεμέλια με την υπακοή της γυναίκας στον άντρα με την προϋπόθεση του άντρα να αγαπάει τη γυναίκα ως το σώμα του. Με τη συντροφικότητα και τη συνοδοιπορία γεφυρώνονται οι διαφορές παρά τις ιδιαιτερότητες του καθενός. Αν επικρατήσει ο εγωισμός για το ποιος θα έχει << το πάνω χέρι>> τότε αρχίζει η αντιπαλότητα και ίσως η μετάλλαξη του βαθέος έρωτα σε θανάσιμο μίσος. Είμαστε δημιούργημα του Θεού, δύο υποστάσεις, μία ουσία, να χαιρόμαστε το δώρο της ζωής γκρεμίζοντας τα εγωκεντρικά κελλιά .

9

10

11
Το πάντα επίκαιρο αυτό θέμα που με τόση γλαφυρότητα ανέπτυξε η ομιλήτρια προκάλεσε ενδιαφέροντα και γόνιμο διάλογο. Λόγω της Καθαράς Δευτέρας η επόμενη ομιλία προγραμματίστηκε τη μεθεπόμενη Δευτέρα 10/3/2014 με ομιλητή τον κ. Καλεντερίδη Σάββα, αξιωματικό Ε.Σ. ε.α., συγγραφέα. γεωπολιτικό αναλυτή με θέμα << Φωτογραφικό Οδοιπορικό στον Πόντο, Θράκη, Μικρά Ασία>> Την εκδήλωση θα πλαισιώσει η Χορωδία Μικρασιατών Πιερίας.