π.Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων
π.Αναπλ. Υπ. Δημοσίας Τάξεως
π.Υπουργός Δημοσίας Τάξεως
Καθ. Εγκληματολογίας Παν. Αθηνών
"Η Ελληνική Ταυτότητα. Αξίζει τον κόπο?"
ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ:
-Περιφερειακή Ενότητα Πιερίας
.
Δείτε το βίντεο της εκδήλωσης εδώ: https://youtu.be/boEIU2m-EQo
.
Συγκλόνισαν και άγγιξαν το εθνικό μας φρόνιμα οι ομιλητές κ. Βύρων Πολύδωρας π. Πρόεδρος του Ελληνικού Κοινοβουλίου και π. Υπουργός Δημόσιας Τάξης και ο κ. Γιάννης Πανούσης π. Αναπληρωτής Υπ. Δημόσιας Τάξης και Καθηγητής Εγκληματολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών που έδωσαν στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κατερίνης στις 7/12/15 με θέμα: " Η Ελληνική Ταυτότητα: Αξίζει τον κόπο;"
Η έναρξη της ομιλίας έγινε από τον κ. Βύρων Πολύδωρα, ο οποίος είπε χαρακτηριστικά ότι το θέμα της ελληνικής ταυτότητας είναι ένα θέμα «ντελικάτο», σοβαρό και βαρύ. Μας έχουν ζώσει οι εχθροί. Τελούμε υπό πολιορκίαν. Μα, δεν είναι μόνον οι απέξω. Είναι και οι εντός των τειχών. Δεν τους λέω «πεμπτοφαλαγγίτες». Ούτε αλλιώς πως. Απλά διερωτώμαι.
Τι τους έπιασε όλους και έχουν αποκηρύξει και διαγράψει και απαγορεύσει την έννοια «έθνος» και «εθνική συνείδηση» από το λεξιλόγιο του σύγχρονου Έλληνα; Τυχαίο; Γιατί τόσος πόλεμος; Ποιοί και πώς ωφελούνται; Και ποιοί ζημιώνονται;...
Και κατά τί; Πού βρέθηκαν τόσοι πολλοί ιεροκήρυκες της παγκοσμιοποίησης; Μισθοφόροι ή προδότες; Αφελείς ή πράκτορες του βαθέος δόλου; Μα τί είναι επιτέλους η παγκοσμιοποίηση; Τί είδους είναι αυτό το γιγαντιαίο ερπυστριοφόρο που λιώνει, ισοπεδώνει τα πάντα στο πέρασμά του, λαούς, θρησκείες, κοσμοθεωρίες, πολιτεύματα; Που είναι κιόλας άϋλο ταυτόχρονα και ψηφιακό; Η παγκοσμιοποίηση είναι μια μετεξέλιξη της χωροταξίας των ιδεολογιών που εμπεριέχει τον μεγάλο συγκερασμό της κομμουνιστικής διεθνοποίησης και της καπιταλιστικής παγκόσμιας αγοράς. Συνέχισε την ομιλία του λέγοντας ότι πρέπει σαν έθνος να επενδύσουμε στο ψυχικό μας σθένος και στην πνευματική μας υπεροχή. Αυτά ήσαν-είναι τα δικά μας όπλα. Αυτή είναι η δική μας ταυτότητα. Το ιστορικό μας DNA.
Η Δύση παίζει με την Ελλάδα το παιχνίδι του ακρωτηριασμού (του κυκλωμένου ναυαγού από τους καρχαρίες) για να σωθεί. Όμως ποτέ δεν σώζεται. Ο κύκλος στενεύει και οι καρχαρίες είναι πολλοί και αχόρταγοι. Και σε μια άλλη παραλλαγή, η Δύση και το προκεχωρημένο φυλάκιό της, η Ελλάδα, πέφτει θύμα του πολιτισμικού της μύθου. Ό,τι καλό και αγαθό έχτισε στη σκέψη της θεμελιακά και δογματικά, από την Ελληνοχριστιανική διδασκαλία και παράδοση μέχρι τη Γαλλική Επανάσταση, τον Διαφωτισμό και τις Ουμανιστικές αξίες της Δημοκρατίας και της Διεθνούς έννομης, ηθικής και πολιτικής τάξης, όπως αυτή κωδικοποιείται στα κείμενα και στους θεματοφύλακες θεσμούς (ΟΗΕ, Συμβούλιο της Ευρώπης, Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλα Σύμφωνα), γίνεται καπνογόνο στην αμυντική γραμμή της Δύσης και της Ελλάδας και όπλο στους de facto εισβολείς ή απρόσκλητους επισκέπτες (uninvited visitors). Έτσι, έχουμε να «πολεμήσουμε» έναν «εχθρό» ενδεδυμένο με τα ιερατικά ή ιερά άμφια του ορφανού παιδιού, της μάνας με ένα μωρό στην αγκαλιά, του τραυματία πατέρα, και όλων των πεινασμένων και θαλασσοπνιγμένων. Ο πόλεμος άνισος. Η μάχη χάνεται. Ο Βύρων Πολύδωρας έκλεισε την ομιλία του διαβάζοντας ένα απόσπασμα του ποιητή μας Γιώργου Σεφέρη: «Είμαστε ένας λαός με παλικαρίσια ψυχή, που κράτησε τα βαθιά κοιτάσματα της μνήμης του σε καιρούς ακμής και σε αιώνες διωγμών και άδειων λόγων. Τώρα που ο τριγυρινός μας κόσμος μοιάζει να θέλει να μας κάνει τρόφιμους ενός οικουμενικού πανδοχείου, θα την απαρνηθούμε άραγε αυτή τη μνήμη; Θα το παραδεχτούμε τάχα να γίνουμε απόκληροι;» Κατόπιν των ανωτέρω, Αν θέλουμε να μείνουμε άνθρωποι, Αν θέλουμε να υπάρχουμε ως Έλληνες, ναι, αξίζει τον κόπο να αγωνισθούμε για την Ελληνική ταυτότητα για την Πατρίδα και τον Λαό. Θα πορευτούμε με προσευχή και προσπάθεια για να ξεπεράσουμε την κρίση.
Στη συνέχεια της εκδήλωσης το λόγο έλαβε ο Γιάννης Πανούσης π. Αναπληρωτής Υπ. Δημόσιας Τάξης και Καθηγητής Εγκληματολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών. Ο Γιάννης Πανούσης μίλησε στις καρδιές μας με ένα λόγο δωρικό και λιτό. Χαρακτηριστικά είπε: Η Εθνική μας Ταυτότητα βιώνει κρίση…κρίση στο πολιτικό σύστημα…κρίση στην κοινωνική συνοχή. Υπάρχουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα σε ότι αφορά την ελληνική ταυτότητα. Βέβαια αυτή τη στιγμή ο Έλληνας δεν έχει ταυτότητα. Άλλη εικόνα έχουμε εμείς για τον εαυτό μας και άλλη εικόνα δείχνουμε προς τα έξω. Η συμπεριφορά μας συμβαδίζει με την ταυτότητά μας και δυστυχώς ο λαός έχουμε θολές ταυτότητες. Έπειτα αναφέρθηκε στην παγκοσμιοποίηση λέγοντας ότι η κουλτούρα του τόπου μας δεν πρέπει να χαθεί εξαιτίας της παγκοσμιοποίησης, η παγκοσμιοποίηση δεν είναι οικουμενική. Άραγε εμείς θα πεθαίναμε για την Ελλάδα; Ο Σωκράτης πέθανε για τα πιστεύω του απέναντι στους νόμους που διέπουν μια πολιτεία. Ο Κοσμάς ο Αιτωλός και ο Μακρυγιάννης αγωνίστηκαν για το ήθος και την παιδεία που οφείλουμε να έχουμε ως έθνος. Εμείς;;;
Είμαστε άραγε μια μεταρρυθμιστική κοινωνία; Όχι δεν είμαστε! Τις μεταρρυθμίσεις τις θέλουμε μόνο για τους άλλους και όχι για τον εαυτό μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Καποδίστριας, ο οποίος πήγε να κάνει μεταρρυθμίσεις και τελικά δολοφονήθηκε. Η Ελλάδα μας πληγώνει…μας ταπεινώνει! Η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της! Για να λυθεί το πρόβλημα της εθνικής ταυτότητας χρειάζεται αυτογνωσία και ενίσχυση της εθνικής μας μνήμης. Μετά τις εισηγήσεις των εκλεκτών ομιλητών ακολούθησε γόνιμος διαλόγος με τους ομιλητές και τους φίλους της Σχολής Γονέων.
Η Δύση παίζει με την Ελλάδα το παιχνίδι του ακρωτηριασμού (του κυκλωμένου ναυαγού από τους καρχαρίες) για να σωθεί. Όμως ποτέ δεν σώζεται. Ο κύκλος στενεύει και οι καρχαρίες είναι πολλοί και αχόρταγοι. Και σε μια άλλη παραλλαγή, η Δύση και το προκεχωρημένο φυλάκιό της, η Ελλάδα, πέφτει θύμα του πολιτισμικού της μύθου.
Ό,τι καλό και αγαθό έχτισε στη σκέψη της θεμελιακά και δογματικά, από την Ελληνοχριστιανική διδασκαλία και παράδοση μέχρι τη Γαλλική Επανάσταση, τον Διαφωτισμό και τις Ουμανιστικές αξίες της Δημοκρατίας και της Διεθνούς έννομης, ηθικής και πολιτικής τάξης, όπως αυτή κωδικοποιείται στα κείμενα και στους θεματοφύλακες θεσμούς (ΟΗΕ, Συμβούλιο της Ευρώπης, Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλα Σύμφωνα), γίνεται καπνογόνο στην αμυντική γραμμή της Δύσης και της Ελλάδας και όπλο στους de facto εισβολείς ή απρόσκλητους επισκέπτες (uninvited visitors). Έτσι, έχουμε να «πολεμήσουμε» έναν «εχθρό» ενδεδυμένο με τα ιερατικά ή ιερά άμφια του ορφανού παιδιού, της μάνας με ένα μωρό στην αγκαλιά, του τραυματία πατέρα, και όλων των πεινασμένων και θαλασσοπνιγμένων. Ο πόλεμος άνισος. Η μάχη χάνεται. Ο Βύρων Πολύδωρας έκλεισε την ομιλία του διαβάζοντας ένα απόσπασμα του ποιητή μας Γιώργου Σεφέρη: «Είμαστε ένας λαός με παλικαρίσια ψυχή, που κράτησε τα βαθιά κοιτάσματα της μνήμης του σε καιρούς ακμής και σε αιώνες διωγμών και άδειων λόγων. Τώρα που ο τριγυρινός μας κόσμος μοιάζει να θέλει να μας κάνει τρόφιμους ενός οικουμενικού πανδοχείου, θα την απαρνηθούμε άραγε αυτή τη μνήμη; Θα το παραδεχτούμε τάχα να γίνουμε απόκληροι;»
Κατόπιν των ανωτέρω, Αν θέλουμε να μείνουμε άνθρωποι, Αν θέλουμε να υπάρχουμε ως Έλληνες, ναι, αξίζει τον κόπο να αγωνισθούμε για την Ελληνική ταυτότητα για την Πατρίδα και τον Λαό. Θα πορευτούμε με προσευχή και προσπάθεια για να ξεπεράσουμε την κρίση.
Στη συνέχεια της εκδήλωσης το λόγο έλαβε ο Γιάννης Πανούσης π. Αναπληρωτής Υπ. Δημόσιας Τάξης και Καθηγητής Εγκληματολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών. Ο Γιάννης Πανούσης μίλησε στις καρδιές μας με ένα λόγο δωρικό και λιτό. Χαρακτηριστικά είπε: Η Εθνική μας Ταυτότητα βιώνει κρίση...κρίση στο πολιτικό σύστημα...κρίση στην κοινωνική συνοχή. Υπάρχουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα σε ότι αφορά την ελληνική ταυτότητα. Βέβαια αυτή τη στιγμή ο Έλληνας δεν έχει ταυτότητα. Άλλη εικόνα έχουμε εμείς για τον εαυτό μας και άλλη εικόνα δείχνουμε προς τα έξω. Η συμπεριφορά μας συμβαδίζει με την ταυτότητά μας και δυστυχώς ο λαός έχουμε θολές ταυτότητες. Έπειτα αναφέρθηκε στην παγκοσμιοποίηση λέγοντας ότι η κουλτούρα του τόπου μας δεν πρέπει να χαθεί εξαιτίας της παγκοσμιοποίησης, η παγκοσμιοποίηση δεν είναι οικουμενική. Άραγε εμείς θα πεθαίναμε για την Ελλάδα;
Ο Σωκράτης πέθανε για τα πιστεύω του απέναντι στους νόμους που διέπουν μια πολιτεία. Ο Κοσμάς ο Αιτωλός και ο Μακρυγιάννης αγωνίστηκαν για το ήθος και την παιδεία που οφείλουμε να έχουμε ως έθνος. Εμείς;;;Είμαστε άραγε μια μεταρρυθμιστική κοινωνία;
Όχι δεν είμαστε! Τις μεταρρυθμίσεις τις θέλουμε μόνο για τους άλλους και όχι για τον εαυτό μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Καποδίστριας, ο οποίος πήγε να κάνει μεταρρυθμίσεις και τελικά δολοφονήθηκε. Η Ελλάδα μας πληγώνει...μας ταπεινώνει! Η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της! Για να λυθεί το πρόβλημα της εθνικής ταυτότητας χρειάζεται αυτογνωσία και ενίσχυση της εθνικής μας μνήμης.
Μετά τις εισηγήσεις των εκλεκτών ομιλητών ακολούθησε γόνιμος διαλόγος με τους ομιλητές και τους φίλους της Σχολής Γονέων.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκε ο βουλευτής των ΑΝΕΛ κ. Κωνσταντίνος Κατσίκης, η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας κ Σοφία Μαυρίδου, ο αναπληρωτής Δημάρχου Κατερίνης κ. Αν.Παπαζήσης, ο Αστυνομικός Διεθυντής Πιερίας κ. Αθ. Μαντζούκας, ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Πιερίας κ. Χαρ. Μπρουσκέλης, ο πολιτευτής και π. Νομάρχης Πιερίας κ. Γ. Παπαστεργίου, ο πολιτευτής κ. Δημήτριος Μπέης, ο πρώην βουλευτές κ. Άννα Μάνη Παπαδημητρίου και ο κ. Αντ. Καρπούζας, Νομαρχιακοί και Δημοτικοί Σύμβουλοι και πλήθος κόσμου.